może tu
    • 22 MAR 24
    Nowe narzędzie na platformie e-proDziekan

    Nowe narzędzie na platformie e-proDziekan

    W związku z realizacją projektu pt. „Doskonałość dydaktyczna uczelni”, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego opracowano i wdrożono nowe elektroniczne narzędzie badawcze w formie modułu do platformy e-proDziekan – Baza Kompetencji.

     

    Narzędzie o nazwie Baza Kompetencji przeznaczone jest dla nauczycieli akademickich zatrudnionych w Uniwersytecie Szczecińskim, w tym także osób funkcyjnych w strukturach poszczególnych Instytutów i Wydziałów. Pozwala na wprowadzenie osiągniętych podczas rozwoju zawodowego kwalifikacji i innych kompetencji pracowników oraz wyszukiwanie nauczycieli o wybranych kompetencjach, niezbędnych lub pożądanych do prowadzenia określonych przedmiotów, w ramach istniejących kierunków studiów, a także do nowo tworzonych kierunków, na których planuje się przedmioty z zakresu dyscyplin nieprzypisanych do Instytutów współpracujących z Wydziałem, na którym kierunek jest tworzony i realizowany. To także narzędzie to wyszukiwania osób z kompetencjami pozwalającymi realizować wspólne projekty badawcze w zespołach interdyscyplinarnych.

     

    Narzędzie aby mogło być wykorzystywane do wyszukiwania nauczycieli z odpowiednimi kompetencjami musi zostać zasilone danymi. W tym celu nauczyciel akademicki powinien na swoim koncie na platformie e-proDziekan, wprowadzić do bazy informacje o swoich kompetencjach. Informacje należy wprowadzić w przygotowanym do tego celu formularzu. Część danych, jak informacja o prowadzonych przedmiotach, liście seminarzystów, czy publikacjach jest pobierana automatycznie z systemów uczelni i nie wymaga ich dodatkowego rejestrowania. Bazę można zasilać danymi na bieżąco.

     

    Mam nadzieję, iż nowe rozwiązanie ułatwi inicjowanie wspólnych projektów dydaktycznych i naukowych w Uniwersytecie Szczecińskim, przyczyni się do efektywniejszego wykorzystania zasobów kadrowych, którymi dysponuje nasza Uczelnia. W założeniu jego inicjatorów zostało ono pomyślane jako narzędzie wspomagające zarówno proces kształcenia w US, jak również integrację i tworzenie więzi akademickich – mówi dr hab. Renata Podgórzańska, prof. US, Prorektor ds. Kształcenia US.

    Baza kompetencji składa się z dwóch części:

    • Formularz kompetencji – dedykowany dla nauczyciela akademickiego, służący do wprowadzania kompetencji;
    • Wyszukiwarka – pozwalająca wyszukać osoby o odpowiednich kompetencjach, udostępniona dla uprawnionych użytkowników tj. Dyrektorzy Instytutów, Zastępcy Dyrektorów Instytutów, Dyrektorzy jednostek międzywydziałowych (ACKJ, SWFiS), Dziekani Wydziałów, Prodziekani ds. Kształcenia, Sekcje ds. Kształcenia, Przewodniczący Zespołów kierunkowych.

     

    W związku z powyższym, zachęcamy Państwa do wprowadzania danych do Bazy Kompetencji, która pozwoli na usprawnienie procesu planowania, tworzenia kierunków, czy realizację wspólnych projektów badawczych w zespołach interdyscyplinarnych.
    Wsparcie techniczne w zakresie obsługi bazy udziela Uczelniane Centrum Informatyczne – ewentualne problemy należy zgłaszać za pośrednictwem systemu zgłoszeń: https://intranet.usz.edu.pl/

Accessibility Toolbar