może tu
    • 25 KW. 23
    Relacja z debaty z udziałem ks. prof. Tomáša Halika

    Relacja z debaty z udziałem ks. prof. Tomáša Halika

    19 kwietnia br. odbyła się kolejna interdyscyplinarna debata Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Szczecińskiego – Colloquia Erasmiana, tym razem wokół książki Tomáša Halika „Popołudnie chrześcijaństwa. Odwaga do zmiany”.

     

    Na czym polega różnica pomiędzy wiarą niewierzących a niewiarą wierzących? Czy sztuka i literatura mogą być szansą do zmiany w dobie kryzysu Kościoła? Jak rozumieć współcześnie koncepcję „chrześcijaństwa bezreligijnego” Dietricha Bonhoeffera? Czy w „ciemnej nocy Kościoła” można znaleźć nadzieję? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi szukali uczestnicy debaty z cyklu Colloquia Erasmiana.

     

    Spotkanie poświęcone książce czeskiego teologa i filozofa religii, ks. prof. Tomáša Halika, pod tytułem „Popołudnie chrześcijaństwa. Odwaga do zmiany”, zawierające m.in. diagnozę współczesnego chrześcijaństwa, ale także pewne propozycje spojrzenia na Kościół i jego problemy, odbyło się 19 kwietnia w Centrum Dydaktyczno-Badawczym Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Szczecińskiego. Gośćmi spotkania byli: autor książki ks. prof. Tomáš Halik (Uniwersytet Karola w Pradze), red. Zbigniew Nosowski („Więź”, doktor honoris causa Uniwersytetu Szczecińskiego) oraz dominikanin o. Tomasz Dostatni OP.

     

    Debatę poprowadziły doktorantki: Kaciaryna Bychak i Katarzyna Buganik.

     

    Drugie w tym roku akademickim, a dziewiąte w całym cyklu debat erazmiańskich spotkanie zostało zorganizowane przez: Uniwersytet Szczeciński, Szkołę Doktorską Uniwersytetu Szczecińskiego, Interdyscyplinarne Koło Naukowe Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Szczecińskiego, Dominikanie Szczecin oraz Konsulat Honorowy Republiki Czeskiej w Szczecinie. Partnerzy wydarzenia: Muzeum Narodowe w Szczecinie oraz Teatr Polski w Szczecinie. Patronat: Wydawnictwo WAM oraz NiUS Radio, które zapewniło także transmisję debaty.

     

    Zapis nagrania można obejrzeć na kanale NiUS Radia w serwisie YouTube.

     

    Źródło: Szkoła Doktorska Uniwersytetu Szczecińskiego.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

Accessibility Toolbar